Бережна Т. М.

„Музика”, частина 1

Частина 1 | Частина 2 | Частина 3

Навчальний посібник
для майбутніх учителів початкової школи
в трьох частинах

Навчальний посібник „Музика”. Обкладинка Навчальний посібник для студентів педагогічних вищих навчальних закладів І – ІІ рівнів акредитації.
Для спеціальностей: 5.010102, 6.010100 Початкове навчання.
Автор-упорядник Бережна Т. М., Донецьк: Донецький педагогічний коледж 2006 – 136 с.

Навчальний посібник розроблено відповідно до Програми з музичного інструменту – фортепіано – Донецького педагогічного коледжу, Програми „Музичний інструмент”, Програми „Музика” О. Я. Ростовського і Програми „Музика” А. Т. Авдієвського.
Посібник укладено з метою підготовки майбутніх учителів до їх практичної роботи.
Рекомендовано студентам шкільного відділення і викладачам гри на музичному інструменті.

Рецензенти: Шевченко О. В., завідувач музичного відділення Донецького педагогічного коледжу, викладач вищої кваліфікаційної категорії, „викладач-методист”.
Рогова М. В., голова предметно-циклової комісії фортепіано Донецького педагогічного коледжу, викладач вищої кваліфікаційної категорії.
Громова Н. О., викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист музики та методики музичного виховання.
Розглянуто на засіданні методичної ради коледжу. Протокол № 3 від 06.02.2006.
Бережна Тамара Миколаївна, 2006 р.
Донецький педагогічний коледж

Передмова

З кожним роком зростає значення музичного мистецтва у вихованні всебічно розвиненої людини. Тому зараз все більша увага приділяється естетичному і художньому розвитку дітей. Одне з провідних місць у цьому посідає музика.
Музичні образи мають яскраве емоційне забарвлення, вони пробуджують думку, викликають глибокі почуття, дають роботу уяві. Явища життя сприймаються через музику глибше, яскравіше, повніше.
У зв’язку з цим серйозної ваги набуває підготовка педагогічних кадрів.
Обравши для себе професію вчителя початкових класів, в нашому коледжі ви здобудете достойну освіту і отримаєте необхідні знання, вміння та навички для своєї подальшої практичної роботи.
Одним з головних умінь учителя для проведення якісних уроків музики повинно бути володіння музичним інструментом.
Рекомендований навчальний посібник покликаний дати певний обсяг знань і навичок з музичного мистецтва. Завданням посібника є допомога майбутнім учителям в оволодінні необхідними навичками гри на інструменті.
За 4 роки навчання в нашому коледжі завдяки урокам гри на музичному інструменті ви навчитеся вільно орієнтуватися в теоретичному матеріалі, сформуєте певні навички гри на фортепіано, навчитесь співати, акомпанувати собі, виконувати деякі доступні фортепіанні п’єси, грати в ансамблі, читати музичні твори з листа, добирати на слух мелодії пісень і простий акомпанемент до них, аналізувати музичний твір, словесно передавати його характер, готувати вступну бесіду до п’єс з розділу „Слухання музики”.
Музичний матеріал навчального посібника підібраний з урахуванням вікових особливостей та можливості використання в майбутній роботі, він сприятиме росту майстерності, вихованню музичного смаку і розширенню світогляду, а теоретичний матеріал надасть додаткову допомогу в здійсненні цих завдань.
Послідовність вивчення музичного матеріалу викладач може змінювати залежно від індивідуальних можливостей студента.
Це перше видання, яке повністю відповідає усім вимогам навчальних програм і призначене для студентів шкільного відділення як навчальний посібник.

Т. Бережна

ЗМІСТ

  1. Передмова
  2. Музична грамота
  3. Ансамблі
    1. Д. Кабалевський. Маленька полька
    2. С. Прокоф’єв. Базіка
    3. П. Хіл. З днем народження
    4. М. Мордасов. Перший вальсик
    5. М. Мордасов. Другий вальсик
    6. Є. Крилатов. Крилаті гойдалки (тема пісні з кінофільму)
    7. Дж. Верді. Пер. Г. Балаєва. Пісенька Герцога з опери „Ріголетто”
    8. Українська народна пісня. Пер. О. Бахмацької. „По дорозі жук”
    9. Ю. Весняк. Сумна пісенька
    10. А. Варламов. Пер. Г. Балаєва. На зорі
    11. В.- А. Моцарт. Пер. І. Королькової. Колискова
    12. Невідомий автор. Пер. І. Королькової. Романс
    13. Е. Преслі. Пер. М. Мордасова. Кохай мене ніжно
    14. Г. Гладков. Пісенька Левеняти і Черепахи
    15. В. Соловйов-Сєдой. Пер. Г. Балаєва. Підмосковні вечори
    16. М. Легран. Пер. Г. Балаєва. Французька тема
    17. Б. Кемпферт. Пер. Г. Балаєва. Мандрівники вночі
    18. Г. Массон, Г. Нафельян. Романс
    19. Г. Массон, Г. Нафельян. Старовинна мелодія
    20. Г. Массон, Г. Нафельян. Перша серенада
    21. Г. Массон, Г. Нафельян. На каруселі
    22. Р. Паулс. Пер. Г. Балаєва. Колискова
    23. Російська народна пісня. Пер. Г. Балаєва. Чижик
    24. Е. Поцолі. Сумна хвилина
    25. Ф. Черчиль. Вальс з мультфільму „Білосніжка і Сім Гномів”
    26. В. Шаїнський. Пісенька Крокодила Гени з мультфільму „Чебурашка”
    27. Ф. Черчиль. Фрагмент з мультфільму „Білосніжка і Сім Гномів”
    28. Х. Родрігес. Пер. Г. Балаєва. Кумпарсіта. Аргентинське танго
    29. Т. Хренніков. Пер. І. Королькової. Колискова Світлани
    30. А. Рамірес. Пер. І. Королькової. Жайворонок
    31. Ю. Юманс. Джазова мелодія
    32. С. Підгорна. Мої перші буги
    33. Т. Іванова. Регтайм – жарт
    34. Т. Іванова. Дитячий блюз
    35. Тема Градески. Аранж. С. Підгорної. Задиракуваті буги
    36. М. Зів. Осінній дощик
    37. В.- А. Моцарт. Тема з першої частини симфонії соль мінор (Уривок). Пер. А. Самонова
    38. М. Глінка. Полька
    39. Л. Бетховен. Бабак
    40. А. Спадавекіа. Добрий жук. Пісенька з кінофільму „Попелюшка”
    41. Д. Шостакович. Шарманка
    42. Українська народна пісня. „Чи у мене чорні брови”. За обробкою Б. Лятошинського
    43. Українська народна пісня. „У сусіда хата біла”
    44. Ю. Щуровський. Балалайка
    45. Мелодія з кінофільму „Іграшка”. Обробка Л. Кочетова
  4. Етюди
    1. О. Гнесіна. Етюд
    2. О. Гнесіна. Етюд
    3. А. Гумберт. Етюд
    4. Ю. Щуровський. Етюд
    5. С. Барсукова. Етюд
    6. І. Королькова. Етюд
    7. І. Королькова. Етюд
    8. І. Королькова. Етюд
    9. В. Волков. Етюд
    10. Н. Торопова. Етюд
    11. На тему А. Роулі. Етюд „Водопад"
    12. Л. Шітте. Етюд
    13. О. Чернявська. Етюд
    14. О. Чернявська. Етюд
    15. Г. Беренс. Етюд
    16. К. Черні. Етюд
    17. І. Беркович. Етюд
    18. Д. Томпсон. Етюд
    19. Д. Томпсон. Етюд
    20. Л. Шітте. Етюд
    21. Г. Мурадян. Етюд
    22. Г. Мурадян. Етюд
    23. О. Гнесіна. Етюд
    24. О. Гнесіна. Етюд
    25. Етюд з школи А. Роулі
    26. Етюд з школи А. Роулі
    27. Етюд з школи А. Роулі
    28. Ф. Жан. К. Жан. Етюд
    29. Ф. Жан. К. Жан. Етюд
    30. Л. Шітте. Етюд
    31. К. Гурліт. Етюд
    32. К. Гурліт. Етюд
    33. Л. Шітте. Етюд
    34. К. Черні. Етюд
    35. М. Шмітц. Етюд
    36. Л. Шітте. Етюд
    37. К. Черні. Етюд
    38. К. Черні. Етюд
    39. А. Жилінський. Етюд
    40. А. Жилінський. Етюд
    41. К. Гурліт. Етюд
    42. Л. Шітте. Етюд
    43. К. Гурліт. Етюд
    44. Н. Торопова. Сміливий етюд
    45. І. Беркович. Етюд. Тема Паганіні
    46. А. Лешгорн. Етюд
    47. І. Беркович. Етюд
    48. Н. Торопова. Етюд – хвилинка
  5. Гами. Акорди. Арпеджіо
  6. Музичні вікторини
  7. Додаток – таблиця клавіатури („німа клавіатура”)

Посібники можна придбати також в електронному форматі PDF. Розмір І частини – 35,3 МБ.
Розділ відгуків. Як залишити свій відгук

Щодо придбання посібників звертайтеся до автора-упорядника
По поводу приобретения пособий обращайтесь к автору-составителю

На головну сторінку автора На головну сторінку сайту