Електронний навчальний посібник «Слухання музики в І класі»

Музика в школі. I клас

Людвіг ван Бетховен

Дивіться також:

Загальна характеристика творчості

Бетховен підніс музичне мистецтво на небувалу до нього височінь. Він вклав у нього глибокі, серйозні ідеї. Пишучи музику для широких народних мас, композитор прагнув зробити її загальнодоступною.

У творах Бетховена ми чуємо і героїчне піднесення, і обурення, і палкий заклик до боротьби, і віру в світле майбутнє людства. У своїй музиці він втілив і революційний пафос, і кращі прагнення, почуття й переживання передових людей свого часу. Для вираження цього нового змісту Бетховен використав здебільшого великі музичні форми (симфонії, сонати, концерти, квартети і т. д.), в основі яких лежить обов'язкове зіставлення частин і тем, різних за своїм характером.

Сонатна форма дала змогу Бетховену найповніше і найглибше виразити ідею зіткнення, боротьби і перемоги. Бетховен розвинув і вдосконалив сонатну форму. Його твори є зразком класичної музики.

Теми Бетховена відзначаються могутністю, силою, глибиною, іноді трагізмом і скорботою. Для багатьох його тем характерні мелодійність, співучість, ліризм.

Чудовими є ті частини творів Бетховена, які подані в повільному темпі. Вони стримані, урочисто величні, зосереджені, сповнені глибоких роздумів. Завдяки цьому ці частини творів створюють яскравий контраст з бурхливими першими частинами і наступними рухливими, легкими скерцо або менуетами та стрімкими, поривчастими або радісними фіналами.

Бетховен є одним з найбільших музичних геніїв. Значення його творчості винятково велике. Твори Бетховена досі є зразками, на яких виховуються музиканти.

Людвиг ван Бетховен:

«Вы спросите меня, откуда я беру свои идеи?.. Я улавливаю их на лоне природы, в лесу, на прогулках, в тишине ночи, ранним утром, возбужденный настроениями, которые у поэта выражаются словами, а у меня превращаются в звуки, звучат, бушуют, пока не станут передо мною в виде нот».

«Я ни в коей мере не притязаю на ученость, но с детства я пытался постигать смысл сказанного лучшими умами и мудрецами моего времени. Позор музыканту, который не считает своим долгом, не пытается делать это хотя бы в меру своих сил!»

«Описывать — дело живописи, поэзия также может себя считать в этом отношении счастливой по сравнению с музыкой, ее область не так ограничена, как моя. Но зато моя простирается гораздо дальше в иные сферы, и на мои владения не так-то легко посягнуть».

«Музыка — это откровение более высокое, чем мудрость и философия».

«Музыка должна высекать огонь из души человеческой».

«Музыка — народная потребность».

Музика в школі. I клас
Повернутися до змісту

Передмова Довідка Сайт автора-упорядника

НАШІ НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ

«Музичні оповідки»
(ноти, вірші, загадки)
Школа співу
та акомпанементу на гітарі

+ Уроки через Skype
Музична антологія
сучасної поезії
«Постановка голосу»
Електронний навчальний посібник