Десь тут була подоляночка,
Десь тут була молодесенька.
Тут вона сіла,
Тут вона впала,
До землі припала,
Сім літ не вмивалась,
Бо води не мала.
Ой устань, устань, подоляночко,
Ой устань, устань, молодесенька,
Вмий своє личко,
Личко біленьке!
Біжи до Дунаю,
Бери молоденьку,
Бери ту, що скраю!
Обработка украинской народной песни «Подоляночка» входит в вокальный цикл «Сонечко» 1925 года.
Написаний Левком Ревуцьким вокальний цикл «Сонечко» складається з 20 обробок українських народних пісень. До нього входять пісні об’єднані загальним задумом та поетичною ідеєю, що проходить через всі номери циклу, сюжетом що розвивається від пісні до пісні. До найбільш відомих відносяться: «Вийди, вийди сонечко»; «Подоляночка»; «А як рак-неборак»; «Іди, іди дощику»; «Ой дзвони дзвонять»; «Іде, іде дід, дід»; «Котику сіренький»; «Благослови, мати»; «Шум».
Веснянка «Подоляночка» витримана у скерцозному плані. Тут помітно розвинена партія фортепіано, вона значно розширює і поглиблює зміст народної мелодії. Виконуючи пісню, головне — ясність і виразність тексту, незмінність положення гортані під час співу.
Коментар зі статті Чжан Ц. Особливості розвитку дитячого голосу на матеріалі пісень із вокального циклу Л. Ревуцького «Сонечко»
Пояснение:
«Подоляночка» — весенняя обрядовая игра-танец-песня. Мифический смысл этого действа заключается в том, что девушка — «подоляночка», которая находится в живом кольце, образованном из других девушек, имитирует процесс возрождения культового божества. Со временем обрядовая песня стала восприниматься просто как забавная игра, в которой девушки, сменяя друг друга в роли «подоляночки», могли вдоволь проявить свою фантазию в танце.
Дополнительно:
В исполнении девичьего хора «Вогник»
В исполнении Клавдии Радченко
«Постановка голоса» Электронное учебное пособие для самоподготовки студентов