Денис БережнийШкола співу й пригри на гітаріЗ досвіду роботи з обдарованими учнями2016.11.16 Круглий стіл «Дослідницька діяльність як напрям роботи з обдарованими учнями» про використання інноваційних технологій у дослідницькій діяльності з обдарованими учнями. Уже близько 7 років я використовую в роботі як інноваційну технологію відеозапис виконань. Відтоді як розвиток технічних засобів зробив фільмування досить простим. До цього для оцінювання учнів себе збоку ми використовували тільки аудіозапис і дзеркало. Однак ефект дзеркала обмежений — він скороминучий. Тоді як відеозапис дає можливість розчути, розглянути, оцінити і проаналізувати кожну дрібну деталь музичного образу, як-от чистоту інтонування окремого звуку, напрямок погляду, рух руки, поставу, баланс голосу й гітари. Відеознімання в роботі з обдарованими учнями особливо доречне, тому що музичний матеріал, який виходить у них у процесі, перебуває на досить високому рівні, щоб сміливо ділитися ним із широким колом слухачів. Переваги:
Коли обдарованість не викликає сумніву
Дослідницька діяльність показала, що здібності обдарованих учнів у мистецтві співу під гітару розподілені нерівномірно, наприклад учень, який чудово співає, не обов’язково так само гарно приграє на інструменті, і навпаки. Завдань у співака, який акомпанує собі сам, настільки багато, що завжди маємо щось, що потребує посиленого опрацювання. Водночас недарма кажуть, що талановита людина талановита в усьому — обдаровані діти зазвичай досягають успіхів не лише в музиці, а й в іншій діяльності, в мистецтві чи спорті. Обдарованість виявляється не тільки у виконанні творів, а й у їхньому створенні
Не варто й обманюватись — обдарованість не означає автоматичної наявності загальнолюдських чеснот. Ми бачимо чимало обдарованих осіб на службі тоталітарних режимів, злочинних організацій. Неабиякий талант може бути поганим громадянином своєї країни. Це було відомо, і я лише підтверджую цей факт. Загалом робота з обдарованими учнями полягає в грамотному коригуванні, спрямуванні, оскільки здібності, якості таких дітей на високому рівні, і багато чого вони роблять самі. Треба їм просто не заважати і створювати умови для розвитку. Тоді як дуже великої копіткої праці потребують учні необдаровані, звичайні, без явних здібностей до музики. Учитель з обдарованою дитиною, як лікар зі здоровою людиною, а з необдарованою, як лікар з дуже хворим пацієнтом, що безумовно потребує трудомісткого лікування. (Лікування від дурості, невміння, незнання.) Незважаючи на явні, такі, що приносять легкі плоди, результати роботи з обдарованими, моя зацікавленість викладача спрямована насамперед на звичайних дітей. Про використання інших інноваційних технологій, які я застосовую в роботі, розповім надалі.
© Денис Миколайович Бережний, denysberezhnyi.com.ua |