Денис Бережний

Школа співу й пригри на гітарі

З досвіду роботи з обдарованими учнями

2016.11.16

Круглий стіл «Дослідницька діяльність як напрям роботи з обдарованими учнями» про використання інноваційних технологій у дослідницькій діяльності з обдарованими учнями.

Уже близько 7 років я використовую в роботі як інноваційну технологію відеозапис виконань. Відтоді як розвиток технічних засобів зробив фільмування досить простим. До цього для оцінювання учнів себе збоку ми використовували тільки аудіозапис і дзеркало. Однак ефект дзеркала обмежений — він скороминучий. Тоді як відеозапис дає можливість розчути, розглянути, оцінити і проаналізувати кожну дрібну деталь музичного образу, як-от чистоту інтонування окремого звуку, напрямок погляду, рух руки, поставу, баланс голосу й гітари.

Відеознімання в роботі з обдарованими учнями особливо доречне, тому що музичний матеріал, який виходить у них у процесі, перебуває на досить високому рівні, щоб сміливо ділитися ним із широким колом слухачів.

Переваги:

  • Мотивація учня, коли він бачить, що його виконання не просто не гірше, а набагато краще світових зразків і прикладів.
  • Мотивація і стимулювання учнів, коли вони бачать свої недоліки й недоробки, замість переоцінення і роздутої зарозумілості щодо своєї діяльності. Особливо це властиво деяким обдарованим учням, які звикли, що у класі вони нібито краще за всіх.
  • Мотивація і стимулювання «необдарованих» учнів, котрі відстають.
  • Музичний матеріал залишається на пам’ять — не зникає.
  • Музичний матеріал винагороджується позитивними відгуками слухачів з усього світу, а не тільки однокласників і членів сім’ї, або піддається критиці, а отже й коригуванню; і іноді фінансово, завдяки рекламі на ютьюбі чи співпраці з колегами-музикантами.
  • Результати діяльності не залежать від того, візьме номер шкільний організатор у концертну програму чи ні — позитивний результат зафіксовано, і працює на майбутнє учня.

Коли обдарованість не викликає сумніву


Дослідницька діяльність показала, що здібності обдарованих учнів у мистецтві співу під гітару розподілені нерівномірно, наприклад учень, який чудово співає, не обов’язково так само гарно приграє на інструменті, і навпаки. Завдань у співака, який акомпанує собі сам, настільки багато, що завжди маємо щось, що потребує посиленого опрацювання. Водночас недарма кажуть, що талановита людина талановита в усьому — обдаровані діти зазвичай досягають успіхів не лише в музиці, а й в іншій діяльності, в мистецтві чи спорті.

Обдарованість виявляється не тільки у виконанні творів, а й у їхньому створенні


Не варто й обманюватись — обдарованість не означає автоматичної наявності загальнолюдських чеснот. Ми бачимо чимало обдарованих осіб на службі тоталітарних режимів, злочинних організацій. Неабиякий талант може бути поганим громадянином своєї країни. Це було відомо, і я лише підтверджую цей факт.

Загалом робота з обдарованими учнями полягає в грамотному коригуванні, спрямуванні, оскільки здібності, якості таких дітей на високому рівні, і багато чого вони роблять самі. Треба їм просто не заважати і створювати умови для розвитку. Тоді як дуже великої копіткої праці потребують учні необдаровані, звичайні, без явних здібностей до музики.

Учитель з обдарованою дитиною, як лікар зі здоровою людиною, а з необдарованою, як лікар з дуже хворим пацієнтом, що безумовно потребує трудомісткого лікування. (Лікування від дурості, невміння, незнання.)

Незважаючи на явні, такі, що приносять легкі плоди, результати роботи з обдарованими, моя зацікавленість викладача спрямована насамперед на звичайних дітей.

Про використання інших інноваційних технологій, які я застосовую в роботі, розповім надалі.


Уроки співу? Вокалу? Або уроки гри на гітарі? Чому важливо вчитися співати й акомпанувати на гітарі одночасно. Хто і де навчає цього. Як не помилитися у виборі викладача. Плюси і мінуси навчання в музичній школі. Як не потрапити в пастку відеошкіл. Відеоуроки, персональні уроки або дистанційні уроки скайпом онлайн — що краще? Відповіді тут:
Школа співу й пригри на гітарі
Дивіться також:
Гітара + Вокал. Учимося через Skype;
Про «правильні» схеми акордів;
Схеми акордів для шульг;
Як навчитися співати й акомпанувати на гітарі одночасно;
Колекція гітарних боїв;
Схеми гітарних боїв;
Таблиці тональностей для підбирання і транспонування пісень;
Універсальна таблиця акордів. Побудова та аплікатури;
Універсальні схеми розташування ступенів тональностей на грифі гітари;
Розташування нот на грифі гітари;
Як завершити пісню гарно;
«Постановка голосу» Електронний навчальний посібник для самопідготовки студентів;
Табулатури, акорди, ноти й відеорозбори на замовлення;
Будова гітари;
Заохота без криків і оцінок;
Про деякі особливості й відмінності школи;
Смішні випадки й курйози з моєї музичної та педагогічної практики

© Денис Миколайович Бережний, denysberezhnyi.com.ua