Денис БережнийШкола співу й пригри на гітаріПро деякі особливості й відмінності школи2016.08.31 Коротка доповідь і презентація проведені під час педагогічної ради у вересні 2016 р. На відміну від багатьох інших навчальних закладів, студій, гуртків, в яких вчаться співати і грати на інструменті окремо, в нашій школі учні опановують обидва предмети разом. Це надає характерних особливостей формам і методам викладання. 1. Наприклад, одна з особливостей Школи співу й пригри на гітарі — те, що в ній досить великий відсоток — більше третини учнів — це водночас учні розташованої поблизу школи мистецтв: вокалісти і гітаристи, домристи і скрипалі. Завдяки нашому гнучкому й об’ємному репертуарному планові, який містить і популярну, і сучасну музику, і вокальні твори, що стали вже класикою, навчаючись у Школі співу й пригри на гітарі, такі учні можуть повніше застосувати своє вміння музикувати у звичних для них обставинах: удома, в загальноосвітній школі, в колі друзів. У мене вони навчаються підбирати на слух і створювати власні твори. Планую і далі допомагати учням із вузькоспрямованих закладів проявити себе в музиці найповніше. 2. Інша особливість нашої школи — ми любимо різноманітність і співаємо різними мовами, а це вміння вельми актуально й корисно в сучасному світі. Спів мовою оригіналу допоміг деяким дітям опанувати англійську і корейську мови, відчути їхню фонетику. А взагалі ми вже використовували у навчанні близько 10 мов, і сподіваюся, це не край. Виконання музики народів світу розширює кругозір учнів. Музика допомагає осягнути іноземну мову
3. Хочу поділитися з вами оригінальною методою навчання, яку я почав використовувати відторік і планую продовжити цього навчального року. Я називаю її музична прогулянка чи виконання-прогулянка. Інколи під час шкільної перерви я прошу учня вийти з класу і виконати пісню в русі, просто йдучи коридором, іноді змінюючи напрямок і не відвертаючи уваги на людей, що проходять. Основне завдання під час цього — не збитися, не помилитися. Одночасно таким виходом із зони комфорту досягається зняття м’язових затиснень і скутості, набувається звичка до уваги слухачів, напрацьовується досвід публічних виступів. Я помітив, що учні дуже вподобали таку форму роботи. Вони ставляться до неї, як до своєрідної раптівки, яка до того ж корисна для навчання, тому планую розширити територію виконань-прогулянок на всі 4 поверхи та залучати більше учнів і слухачів. Музикувати поза навчальним класом дуже корисно для дальших виступів
© Денис Миколайович Бережний, denysberezhnyi.com.ua |